Finn Bernhard og Nina «.» Karlsen i: The Essence of Tokyo(shopping og spillehaller)

På torsdag hadde jeg og Nina bestemt oss for å dra til Harajuku og bruke penger, noe vi begge var enige i at var en bra innstilling. Det som ikke var så bra var antallet folk som tenkte akkurat det samme som oss.

Og dette var bare på togstasjonen. Idét vi nærmet oss infamøse Harajuku St. , så det sånn ut:

Nina hadde helt klart vært ute i hardt shoppevær før, og startet med butikkene ca to sekunder etter bildet over ble tatt(rett etter Mcdonalds altså). I alt virrvarret av vesker og lommebøker så jeg dette hendige produktet:

Jeg klarte å styre meg og lot den stå i hyllen. Styringen forsvant derimot da vi gikk inn i Harajuku St. Her har de streetwear-butikker så langt øyet rekker, med «Yo! MTV raps»PUMA-sko til under 1000 kroner og et uendelig variert utvalg av Air Force-sko. Jeg hadde det skrekkelig greit. Vi passerte også Billionaire Boys Club(klesmerket til Pharell)-butikken i Tokyo som var innredet som en romstasjon, med blinkende lys og retrofuturisme hele veien. Prisene var ikke fullt så kule, med ca 4000 kroner for hettegensere og 6-700 for t-skjorter.

Et par timer senere oppdaget jeg at det som hadde dradd meg i armen var Nina og ho påstod at ho hadde sagt til meg for flere timer siden at ho var sulten. Hehe, for en tullebukk. Jeg var uansett sulten, og vi fant oss en posh restaurant på andre siden av den 5-etasjers Luis Viton-butikken. Slitne og fornøyde etter dagens fangst, satte vi oss på banen hjem. På stasjonen fikk vi se et betryggende skilt:

Det er godt å vite at om man skulle miste hatten sin ned på baneskinnene, har trikkemannen en lang hatte-robot som han kan fiske den opp med.

Da vi gikk av på Akihabara station, så vi at det fortsatt var én butikk som holdt åpent, nemlig spillehallen. Som jeg har nevnt før, trives både jeg og Nina godt på disse, og de har som regel temmelig lik oppbygning:

1. etasje: Vending Machines. Etasjen er totalt dekket i «klo-maskiner»; maskiner hvor man styrer en klo og forsøker å fiske opp alt fra bamser til Maid-kostymer. Jeg brukte mine kunnskaper fra da jeg så Toy Story 1 i 1995 og fiksa lett to premier til Nina.

2. etasje: Sloss-spill. I Japan slapp nylig Tekken 6 og som flere av dere vet, var jeg en ramp på Tekken 3. Jeg satte meg ned, klar for å eie meg hele veien til topps og valgte King.

Gleden varte i omtrent 15 sekunder. Motstanderen min fikk meg i bakken og sjonglerte med meg resten av runda. Runde to slo han meg perfect. Tredje runde vil jeg ikke snakke om. Jeg reiste meg og skjønte egentlig ingenting før jeg tittet over på andre siden av tekken-automaten. Der satt det en liten japaner i regnjakke med briller og svettet. Jeg hadde utfordret en japaner i et spill. Vitsi.

I andre etasjen hadde de også plassert to spill jeg har hatt lyst til å prøve kjempelenge. Det ene har dere sikkert sett på youtube og heter noe i duren av GO-GO HAPPY DANCE FACTORY KAWAIII^^. Nina var først ut og eide sykt. Så var det min tur. Jeg satte på høyeste vanskelighetsgrad og tok en medium vanskelig sang. Sånn her gikk det:

Det andre spillet var et fantastisk flott et: Man spiller på to gigantiske trommer med to stikker, litt som Donkey Konga igrunnen. Her har dere et eksempel(ikke vår vanskelighetsgrad):

3-5. etasje består som oftest bare av digitale kortspill(se fantomet 2405/12 eller tidligere i bloggen) og robot-skytespill.

Vi holdt ut her i omtrent en time før vi ble sure på klo-maskinene og gikk hjem.

Explore posts in the same categories: Januar, Tokyo

9 kommentarer den “Finn Bernhard og Nina «.» Karlsen i: The Essence of Tokyo(shopping og spillehaller)”

  1. kjesepsbill Says:

    rå film av deg da

  2. Jk Says:

    Finn i sitt rette element på filmen ja!

  3. Marianne Says:

    digg dag.Kan du ikke si hva dere fikk kjøpt?:)

  4. Lene Says:

    HEI NINNAA:)))))) OG FINN :): ): ): ): ):) Når du kommer hjem Finn, skal du få en klem helt gratis<3 -Nina, du og.

  5. Eivind Says:

    Hei Finn! Takk for nok en fin skildring. Enig med Marianne. Du må jo legge stashet ut på gulvet og ta bilde. Det er klart du må.
    Oppe i venstre hjørnet på bildet fra banen. Er det en arm? I såfall, betyr teksten noe som:
    «Det gjør ingen ting om bestemora di blir most av toget og lemmene hennes fyker veggimellom. Vår vaktmann Geir vil plukke opp hatten hennes og gi den til deg som et minne.» ?

  6. Åse Says:

    Helleuen in Japan. Fantastisk blogg, Finn, er imponert, du skriver utrolig bra! Anyway, kjempegøy å få et lite innblikk i hva dere holder på med, selv om shoppinga ikke akkurat er noen bombe. Regner med du får kofferten full, Nina:-]. Sees til torsdag da. Enjoy!

  7. digginjapan Says:

    Kjell: TY ILU!

    JK: OFC

    Marianne+Eivind: Nei, det får du jo se når jeg kommer hjem! Du skal få et hint: Det har brem og man kan ha det på hodet. Mange av den tingen;)

    Lene: WEEEE!

    Eivind: Jeg hadde ikke lagt merke til armen før du sa det. Hvis du ser nøye etter på bildet, ser du en lys strek mellom den løse armen og den lille jentas arm. Dette tror jeg betyr noe i duren av:

    «Ikke hopp ned på trikkeskinnene selv om du har kjempemye muskler(for det har den løse armen), lille Trine, for du har ikke nok muskler til å stoppe toget. Det har derimot robot-kloa til vaktmann-Geir.»

    Drøft.

    Åse: Takk skal du ha og håper du fortsetter å lese fram til de siste innleggene! Foreløpig er det nok jeg som står for overvekta i kofferten til Nina, men vi får se hvordan det ligger an etter morgendagens planlagte intens-shoppetur. Oyasuminasai!

  8. Helvedes Renna Says:

    MEN FOR FAEN: LUIS VITON???

  9. digginjapan Says:

    Renna: Ja, Luis Viton: Storselger av fiske- og jakttilbehør. Du blander det nok med Louis Vuitton


Legg igjen en kommentar

