Finn Bernhard i New York Pt III

En bra reise er ikke noe særlig uten en dårlig flytur, og det fikk jeg selvfølgelig denne gangen også. De to kjempestore mennene jeg ble sittende på siden av vekslet mellom å synge musikalsanger i kor og prøve å imponere meg over hvor vondt de kunne få det til å være med en albue inn i sida i åtte timer. Omsider landet jeg på amerikansk grunn, og ble plukka opp av en car service-fyr som hustla meg for ca det dobbelte av hva jeg skulle betalt. Han var riktignok så kul med det at han ga meg kortet sitt og sa jeg måtte ringe når jeg skulle tilbake igjen, så folkens: Jeg har bra hustling hookups i NYC hvis det trengs!

Jeg var egentlig mest hypp på å kollapse på senga den første dagen, men Ira klarte å lokke meg ut med løfter om den beste biffen i byen. Og det var fadderullan-meg ikke langt fra sannheten. Med hvitløksbrød i gorgonzolasaus og en dritdigg baconsalat til forrett, blæsta jeg en nærmere 600 g New York Strip. Sterk konkurranse til luringen vi fikk i texas, for å si det sånn.

The one and only...!

Deretter bar det ut på byen. Lil Jon feiret bursdagen sin på et lite hipster-utested, og Ira fikset liste og gratis drinker. DJ-en spilte alt fra NRKs «60+»-soundtrack til Do-dabeamricanooo, og det hele var ganske kjedelig fram til et velkjent «yeeee-yahh!» skar gjennom den trauste Lady Gaga-remixen på anlegget. Lil Jon bestemte seg nemlig for å skrike «Fuck you!» og peke på folk som gikk forbi DJ-bordet, i utakt med musikken og til DJ-ens milde frustrasjon. Lættis. Ira tok meg med over for en kjapp hilsings på Lille-Jon og Jermaine Dupri før jeg kasta inn håndkleet og la meg i et jetlag-koma på hotellsenga. Ingen bilder fra denne første kvelden dessverre; sånn går det når man glemmer kamera og blir med Ira på byen.

Tirsdag var det kun vinyl i fokus, og det ble gjensyn med East Village, TurnTableLab og A-1.

Mye gull!

Denne kvelden skulle jeg egentlig møte Ira og dra på konsert, men jeg sovnet med alle klærne på og våknet ca 13 timer senere.

Jetlagen strammet grepet på onsdagen. Dette førte til økt forvirring på mine (til dels) velorganiserte shopperunder, hvor jeg endte opp med å gå i spiral inn mot adressen jeg så etter. Ikke det at det gjorde så mye nede på Manhattan, men det var ikke så kult da jeg var på utkikk etter en caps-butikk oppe i Harlem og rota meg inn i the projects. Det gikk riktignok greit, mye takket være meanmugginga mi.

Ikke så lett å se, men jeg kjører D Train Williams på iPoden. Fuck the po-po!

Torsdagen var forhåpentligvis den siste dagen med shopping, og da gikk turen til upper east side og Times Square.

Her fikk jeg plukket opp litt tegneserier, Hellblazer denne gangen, og rotet for det meste rundt og kikket på bygningene. På banen hjem ble jeg overrasket av deilig, deilig musikk av et fullt mariachi-band som stilte seg i vogna og eksploderte i et vulkanutbrudd av sure toner. Ble ikke mange penger i hatten deres akkurat.

Fredag var det endelig tid for en tur ut på byen. Solange Knowles, søstra til Beyonce, spilte plater på Brooklyn Bowl, et kombinert utested/bowlinghall/spisested. Det hørtes temmelig perfekt ut, og etter et kjapt vors hos Ira, var det ut og få seg en svær porsjon fried chicken. Det var montert flatskjermer på alle vegger hvor de viste gamle Soul Train-opptak og Solange spilte funk, disco og hiphop-hits. Good times.

Bass/gitarsamlinga til Ira.

Gulvet. Bra tryne på han nede til venstre forresten.

Gutta boys!

Ute på røykepause traff vi på Pharaoe Monch. Like greit det. Jeg hadde tilfeldigvis ENDELIG klart å få tak i et eksemplar av førsteprinten av Simon Sez(jeg har leita etter den siden jeg begynte å kjøpe skiver ca) og fikk vite at den kom i svært begrenset opplag pga. samplet ikke var klarert. Lolol.

Se det! Edde den ræga som æ ude og koddår sæ?

Jess, det var første økt. Stay tuned for Rock The Bells, MJs bursdagsfeiring i Prospect Park og de to siste dagene i byen!

Explore posts in the same categories: Ukategorisert

4 kommentarer den “Finn Bernhard i New York Pt III”

  1. Hanne Says:

    1st!!!11
    neida.
    Så GØY å lese 🙂 etterlengtet blogginnlegg! Er det lov å være misunnelig? Kanskje ikke, når folk fortjener det 🙂 men skulle litt ønske jeg var der, for virker som du koser deg 🙂 Gleder meg til å høre hvordan det var på RTBells 😀 kiss from Norway!

  2. ole h Says:

    faen man….. du kommer deg rundt og henger med det big boys… biggups

  3. Lars Says:

    artig å lese din lille røverfaen. stay sørlending

  4. høvård Says:

    HEI! JEg er unnelig!!


Legg igjen en kommentar

