Finn Bernhard: The Japaning

DSC_0030_2.JPG

Ca 6 år senere står jeg på Narita, en av to flyplasser i Tokyo, klar for en ny runde med megafoner og mikrofoner på hvert gatehjørne, Engrish, nudler og…SPILLEJOBBER! Jess folkens, denne gangen var det faktometisk Rulefinn-spillejobber involvert, noe som passer denne bloggen fint da DJ-navnet faktisk dukka opp her for første gang(props til Håvard Sandsdalen, 14 år).

Men først måtte jeg få dumpa koffertene i kåken. Jeg fikk kavet meg gjennom det alltid så oversiktelige og flotte banesystemet, og tror dere ikke hele Norges HC/Hasse Hope treffer meg på stasjonen?

spongebob smile.jpg

Neida, her har dere han.

DSC_0056_3

Vi fiksa taxi ved hjelp av stotrende japansk til airbnb-leiligheten min, og det ble observert at jeg hadde booket finere OG billigere leilighet enn HC, noe som er god tilleggsinformasjon i dette blogginnlegget.

Vi føyk rett ut i nærmeste stim og fikk i oss noe yakitori + en liten barrunde før vi kasta inn håndkleet.

DSC_0043_2

Neste dag ble det gjensyn med Yoyogi Koen, men siden det var midt i uka var det hverken klemmemenn/kvinns eller rockabilly-dansere der.
DSC_0022_2.JPG

I stedet ble jeg møtt med svære folkemengder som feiret blomstringen av Sakura-trærne, noe jeg ikke fikk med meg de to andre gangene jeg har besøkt landet.

DSC_0027_2.JPG

DSC_0023_2.JPG

Siden jeg har blitt en dritkjip kaffesnobb var det suverent å kunne treffe HC på Fuglen Tokyo og drikke ordentlig trakterkaffe etter ti dager i Kina(KOMMER KANSKJE BLOGGINNLEGG SENERE HOLD KJEFT) med Nestlé instant coffee.

DSC_0028_2.JPG

Ingen plan denne dagen heller, så vi stakk på kanskje den kuleste baren jeg har vært på i Tokyo foreløpig, JBS. Stedet drives av en gammel fyr som har hele platesamlinga si på display og sjonglerer å jobbe som bartender med å bytte plater hele kvelden. Helt fantastisk flott stemning, med litt minus på grunn av høy gaijin-faktor.

DSC_0033_2.JPG

Lover det blir litt gøyere i neste innlegg altså.

Explore posts in the same categories: Ukategorisert

13 kommentarer den “Finn Bernhard: The Japaning”

  1. Leneli Says:

    Endelig! Jeg lurer på om du prøver deg på spennans japansk mat denne gangen? Nå som du har fått krydder på ganen;-)

  2. DaSSruLL Says:

    Hva er gaijin?

    • digginjapan Says:

      Gaijin er en slengvariant av «Gaigokujin» som betyr utlending, og brukes gjerne nedlatende. Slik jeg opplever dem er det gjerne europeere som viser liten interesse i å forstå eller respektere kulturen de besøker og oppfører seg generelt bråkete og kjipt.

  3. SubZ Says:

    Yaaaass! Endelig en ny bloggpost! Dødslei av å lese alle andre blogger – DETTE er bloggen jeg elsker. Bli med på bloggerene på tv2 sumo 🙂 🙂 «) haha hold kjeft lo jeg godt av a

  4. Nina Says:

    Hei hei synes dette var et kjempefint blogginnlegg.
    Har bare noen spørsmål 🙂
    Åå husker yakitori hva er nå det?

    Noen flere spørsmål:

    Kommer det bilder av leiligheten?
    Hvor mye penger har du brukt på shopping?
    Er det gøy der?
    Hvor lenge skal du være der? Hvor lenge skal HC være der? Skal du andre steder i Asia?
    Hvor mange innbyggere er det i Tokyo?

    Mvh

    • digginjapan Says:

      Hei hei synes dette var spørsmål som egnet seg godt til bloggen!

      -Yakitori er sånne mini-grillspyd med kylling, grønnsaker, kjøtt, fisk OSVOSV. Det beste i hele verden faktisk.

      -Jeg har bodd på seks forskjellige steder foreløpig i Japan, og for det meste har det vært hoteller, noe som ikke er gøy nok for denne bloggen å vise bilde av IMO.

      -Ikke så sikkkka mye penger på shopping egentlig, men det ble en del i *HEMMELIG KOMMER SNART I NY BLOGGPOST*

      -Ganske gøy. Terningkast 4-6, alt ettersom.

      -Jeg reiser tilbake til Norge igjen førstkommende mandag. Siden jeg dro fra Oslo 18 mars har jeg vært i Beijing, Xi’an, Shanghai, Tokyo, Sapporo og Osaka. HC dro hjem igjen forrige helg.

      -Det bor 10 000 mennesker i Tokyo.

  5. Renna Constance Daffinrud-Kreutznagle Says:

    Ånei! Nå ble jeg så glad at jeg nesten begynte å grine – av glede/gladhet og lengsel.
    Lengsel etter deg og å reise og Japan og det bleika håret mitt og alt sammen.
    Så fint at du blogger igjen! Smilefjes.
    Leste de gamle innleggene fra desember 08 på nytt og ble glad og trist. Fint.
    Håper du har det bra?
    (Åpenbart – jeg ser jo det) men samfunnet dikterer jo at man må spørre uansett.
    Smilefjes igjen.

    • digginjapan Says:

      Samme her, Snyyht-Dreinert Kringleberg-Zachariaszen!

      Har det veldig bra her, og har etter nesten en måned med tettpakket program omsider fått plass til et par rolige dager i byen. Spiller plater på en bar i Shibuya i kveld, blir sykt spennende!

  6. Benedicte Says:

    bra blogg rulefinn 😀 du er morsom! hilsen hip jente 21 år!


Legg igjen en kommentar

