Dekakeyoo 6: Dekakeyoo with a Vengeance

Selv om jeg var litt bedre i formen på lørdag, fristet det ikke så velllldig å gøy på byen egentlig, men Yuta inviterte oss med på en Yakitori-restaurant og da følte jeg jeg måtte slå til. Jeg, Einar og HC fikk puttet oss inn i en drosje og dro inn til Sapporo sentrum hvor vi møtte Yuta, og tok følge med han til restauranten.

Som de grådige(og sultne), voksne mennene vi var, bestilte vi bøtter og spann av mat. De ble levert i en fin 99%/1%-form; 99% av bestillingen vår ble levert fem minutter etter vi bestilte og den siste prosenten kom ca halvannen time etter det, og var tilfeldigvis noe Einar hadde bestilt som bare Einar hadde lyst på. Dårlig gjort, Einar. (Jeg har ingenting å si om bildet under, men følte jeg måtte bruke det, beklager.)

Jeg vet ikke hva greia er, men da vi forlot restauranten, var plutselig 1 shot, 1 coin: 500 Bar på andre siden av gata som da, naturlig nok, ble vårt neste stoppested. Her ble det både læskedrik, pizza, kake, is og brus før vi dro videre.

Det neste stedet ble også et stamsted, nemlig Kiosken(se fantomet 24/1921 og tidligere dekakeyoo-posts). Da vi åpnet døren inn, satt verdens minste kattunge i trappa opp til den mystiske andreetasjen på baren, hvor ingen mann foreløpig hadde våget å trå. Kattungen bykset opp trappa og inn i mørket, og vi klarte å overtale bartenderen til å la oss følge etter den. Det skulle vi selvfølgelig aldri ha gjort.

(Ser du katten?????)

Omkranset av fullstendig mørke, brukte jeg flashen på kameraet for å vise hva slags sted vi hadde oppdaget.

Det var et slags katte-fristed, med bilder av falske katteguder på veggene. I følge sikre kilder var det mer enn 5 katter der oppe, så vi valgte å liste oss forsiktig ned igjen og late som ingenting, i frykt for å jage opp de hvilende kattemonstrene. HC insisterte på å gå opp igjen, men ombestemte seg fort da vi forklarte han at det var katter og ikke hans musikalske forbilde, Cat Stevens, som var der oppe.Nede var det heldigvis bedre stemning, og det ble mer læskedrikk på folket.

Einar var helt åpenbart ikke den samme etter tempel-hendelsen og brukte mesteparten av tiden på å ta flere hundre bilder av neglene sine. Da jeg til slutt tok fra han kameraet, låste han seg helt.

Planen var nå å fortsette videre til Precious Hall, som lå bare 10 minutter unna. Takket være Yutas stedsans, brukte vi
omtrent en halvtime på å finne det. Da vi kom frem, fikk vi i tillegg vite at det var et trance-arrangement denne kvelden, og det var 5000 yen i covercharge (ca 250 kroner). Trøkken.

Alternativet ble da Booty Bar, som vanlig. Stedet var overfylt og vi ble ikke sittende lenger enn at vi rakk å hive i oss en stiv White Russian hver. Einar var hypp på å finne et bra diskotek, siden mesteparten av dansegulvet på Booty bestod av gutter som stod og stirret på de to lettkledde jentene som danset. Det fant vi dessverre ikke.

Vi fant, derimot, noe annet gøy mens vi lette etter et discoteque: En mobilforretning som hadde oppe klokka 5 på natta på en lørdag. Enda sykere var det kanskje at det var masse folk der. Vi benyttet anledningen til å sjekke om våre mobiler fortsatt var siste skrik.

Taxituren på vei hjem var, også da, kjempehyggelig. Kanskje litt ekstra hyggelig, siden baksetet hadde en liten tv-skjerm som viste reklamefilmer. HC fant fort volumet på skjermen og pumpet det opp på maks, imens han ble sittende og spole tilbake en golfreklame om og om og om igjen. Mistenker at ikke taxisjåføren syntes det var like vittig

Explore posts in the same categories: november, Sapporo

16 kommentarer den “Dekakeyoo 6: Dekakeyoo with a Vengeance”

  1. 402 Says:

    Du har stjæli lua mi..

  2. Marianne Says:

    For en spennende utflukt!
    Så ut som det var litt sterkt lys i den mobil-butikken? Litt for sterk for en gjeng med utvidede pupiller:)

    Var de eierne/ansatte i den baren som hadde disse kattene?
    Er katter mer hellige i Japan enn her? Så koselig med katte-SFO.
    Og..smakte kameragjenstanden godt?

    Elsker fortsatt lua di:)

  3. einar Says:

    den ventinga kostet meg nesten beina, men biffen som ankom vil jeg ikke være foruten. d edde saftigste kjødde æ ha sadd tadna runt.


  4. Jeg liker at jeg ser ut som en 35 år gammel Norge Rundt-programleder med for høyt selvbilde, og for liten selvinnsikt på bilde 7.

  5. Nina Says:

    1. Var det gøy?
    2. Hvor mye koster det å kjøre taxi? Er det billig/dyrt?
    3. Hvorfor ser Hans Christian lik ut på alle bilder selv om han har forskjellige ansiktsuttrykk?
    4. Tok du på katten?

  6. Nina Says:

    men finn, jeg lurer litt på hva dere gjør i timene på skolen og sånn? hvor lang er skoledagen? friminutt? matpause? kantine?

  7. digginjapan Says:

    402: Idrettsplassen.

    Marianne: Fint at du liker lua, jeg liker den godt!:)Ja, det var eierne som hadde dem. Usikker på hvor mange det var egentlig, men jeg tråkket nesten på to forskjellige ved to forskjellige anledninger(dårlig setning). Katten er helligere her enn Captain Crunch var i gamle Sovjet.

    HC: Take it easy, det er jo Guile-sveisen som står ut, ikke det andre

    Nina: Takk for fine spørsmål, nå kommer de fine svarene:
    1. Det var gøy
    2. Det er billig med Taxi. Betaler omtrent 3000 yen fra skolen vår og til sentrum, som er en halvtimes+ kjøretur.
    3.Fordi han er alltid seg selv lik.
    4.Nei, den var altfor rask:(

    Om du lurer på hva vi gjør i timene, har jeg skrevet mer om det i de tidligere postene. Neste idétørke jeg har, skal jeg ta med kameraet i klasserommet og lage en ny time-update:)

    Skoledagen varer forresten fra 09:10 – 12:30, med 1-2 10-minutterspauser. Det er tre kantiner på skolen, men foreløpig har jeg kjørt lunsj/frokost på rommet etter timen.

  8. Ylva Jasmin Ibenholt Bjune Says:

    Herrgud, Yuta er jo SÅ søt. (Ikke si til han at jeg har sagt det!) 🙂
    Ellers; Ja, jeg ser katten. Den ser vanlig ut.
    Hvorfor har du på topplue, og hvordan får du til å lage munnen sånn? (se bilde 7)
    Apropos lue: Har du med ekstra skift hodeplagg, siden du (ikke) så diskret bytter fra caps til lue fra bilde 3 -> 7. Hva har skjedd i mellomtiden?


  9. Jeg har nye, freshe spørsmål:

    1. Hvor gammel var du da bildene ble tatt?
    2. Snakker egentlig japanerne bra engelsk?
    3. Hvorfor har 15 minutter blitt til halvtime+?
    4. Hvor mye koster det å spise kveldsmat?
    5. Hvis du fikk valget mellom å bo i Japan i tre år, eller å bo i Norge i ett, hva ville du valgt?

  10. digginjapan Says:

    Ylva Eveline Skagenrød-Skjedestad:

    Denne perioden av året er det vanskelig å vite hva som er mest praktisk å ta med seg; lue eller caps. Inne var det tilfeldigvis dritvarmt sånn at jeg måtte kjøre caps, og ute var det kjempekaldt, så det funka bra med lue. På Kiosken var det også kaldt nok til at jeg slapp å bytte.

    Og HVORFOR jeg har topplue? Jeg har KJØPT ei topplue, that’s why. Trøkken-dissen!

  11. digginjapan Says:

    HC: 1. Jeg var 22 på det tidspunktet, TASHIKA(hehehehehehehhehehehehehe;))))))
    2. Nei, det gjør de ikke.
    3. Det har tatt mer enn 15 minutter LETT de siste gangene!
    4. Like mye som det koster å be aftensbønn.
    5. Jeg ville brukt resten av årene som gjenstod på å drøfte den problemstillingen


  12. Well quipped, young Flanagan McEsquire!

  13. Renée Says:

    Føkkings suring! Blæ!
    Lua er fin btw 😛

  14. Håvard Says:

    jeg ville betalt 5000 yen for å rult på tidenes dizcotechz. Neida. Vet ikke.

    Spørsmål 1: Hei går det bra?
    Spørsmål 2: Hva er aldersgrensen i Japan?
    Spørsmål 3: Du har fin lue!

  15. leneli Says:

    Katteguden! du er hot stuff med skjegg!

  16. leneli Says:

    Er på en måte enig med det jeg skrev i 200, bare ikke da, men nå!


Legg igjen en kommentar